FESCHU průvodce pro majitele prodejen - podpora návštěvnosti a prodeje zboží o Velikonocích.
Velikonoce jsou, hned po Vánocích, druhou nejdůležitější prodejní událostí roku. Tento svátek, spojený s jarem a novým začátkem. Nabízí majitelům pekařství, řeznictví, lahůdek, kaváren, cukráren a prodejen potravin jedinečnou příležitost zvýšit své tržby. Nejde jen o prodej tradičních velikonočních pokrmů a sladkostí, jde o šanci vytvořit nezapomenutelný zážitek pro zákazníky, který podpoří nejen momentální prodeje, ale i dlouhodobou věrnost vaší značce, vaší prodejně. Zde je několik tipů, o Velikonocích nejen vydělat, ale ještě více se s vašimi zákazníky propojit.
1. Vytvořte velikonoční atmosféru
Lidé v období Velikonoc často hledají zážitek. Lidé jsou o svátcích více nakloněni nákupu v prostředí, které je laděné do sváteční tématiky. Proměňte svůj obchod v místo plné jarních barev, květin a tematických dekorací. Nechte vaše výlohy ožít velikonočními motivy. Vytvořte velikonoční atmosféru, která bude zákazníky inspirovat k nákupu a prodlouží dobu jejich pobytu u vás.
2. Obměňte sortiment – zařaďte velikonoční speciality
Upřednostněte zboží, které s Velikonocemi souvisí. Jako pekaři už víte, co nejvíce frčí: mazance, beránky, jidáši atp. Zkuste ale unikátní novou recepturu, co třeba jarní ingredience – bylinky? Jako řezníci zase víte, že byste neměli zapomenout na speciální masné výrobky, na jarní speciality. Cukrárny a kavárny mohou zaujmout originálními velikonočními dezerty a tematickými nápoji.
3. Inovujte a překvapte exkluzivními velikonočními produkty
Představte nové produkty speciálně pro velikonoční sezónu. Buďte kreativní – může jít o speciální chutě pečiva, unikátní uzeniny, originální dezerty, limitovanou edici velikonočních dortů, speciální kávové směsi nebo tematické delikatesy. Zboží, které je dostupné pouze o Velikonocích, přiláká k nákupu díky pocitu exkluzivity a omezení dostupnosti. Novinky lákají zákazníky na návštěvu a zvyšují šance na impulzivní nákupy.
4. Zaměřte se na tradice a zvyky
Nabídněte produkty, které reflektují regionální velikonoční tradice. Ukažte, že vaše podnikání je ukotvené v místní kultuře a historii.
5. Uskutečněte degustace – ochutnávky novinek
Zákazníci oceňují možnost ochutnat produkty před nákupem, zejména když jde o novinky. Organizujte degustace svých velikonočních specialit a předveďte mistrovství v jejich přípravě. Je to chytrý způsob, jak zapojit zákazníky do dění v prodejně a dosáhnout vyšších prodejů.
6. Zorganizujte tematické akce
Uspořádejte například velikonoční pečící kurzy pro děti, malování vajíček nebo workshop na výrobu velikonočních dekorací. Je to další chytrý způsob, jak přilákat a zapojit zákazníky do dění v prodejně.
7. Nabídněte slevy a balíčky
Akční, speciální velikonoční balíčky nebo slevy na vybrané produkty přiláká více zákazníků. Kromě mimořádného zvýhodnění zvažte i věrnostní programy nebo alespoň slevy pro opakované nákupy. Získáte vracející se loajální zákazníky.
8. Tematické balení a dárkové sady fungují
Zabalte produkty do tematických velikonočních balení nebo vytvořte speciální dárkové sady. To upoutá pozornost zákazníků, kteří hledají originální velikonoční dárky. Na velikonoční období nabídněte službu balení na míru. Je to trendy a oblíbené.
9. Spolupracujte s lokálními výrobci
Nabízíte širší sortiment? Nabídněte svým zákazníkům unikátní produkty od místních řemeslníků a výrobců. Tím podpoříte místní ekonomiku a zároveň rozšíříte svůj sortiment o exkluzivní zboží.
10. Využijte sílu sociálních médií i newsletterů
Propagujte svůj velikonoční sortiment a speciální akce na sociálních médiích a prostřednictvím emailů. Představte své produkty a zveřejněte lákavé fotografie. Speciální nabídka nebo soutěže o nejlepší velikonoční recept nebo fotku s tematickým produktem zvýší angažovanost a rozšíří fanouškovskou základnu.
Zde, pro inspiraci, vidíte dva velikonoční příspěvky na Facebooku:
11. A nezapomeňte na přívětivý personál
Zajistěte, aby byl váš personál dobře informovaný o velikonoční akci, novinkách. Ať je dobře naladěný a motivovaný. Ať nešetří velikonočními úsměvy. Protože proč, protože úsměv prodává.