Design prodejny, vybavení interiéru, specializované osvětlení - již devátá prodejna Rodinné Farmy od FESCHU
Kdo stojí za firmou? Proč se rozhodl podnikat v tomto oboru? Jaké měl představy o designu a celkovém konceptu prodejny? To vše v rozhovoru.
Začneme Vaší firmou. Jak vznikla Rodinná Firma?
Celé to začalo tak, že jsem v podobné prodejně pracoval. Po čase jsem se už nemohl dívat na to, jak tu práci dělají ostatní a řekl jsem si, že zákazník si zaslouží lepší servis, že by to pro ně měl být prostě lepší zážitek.
Rodinná farma je síť prodejen v pražských obchodních centrech, které hodně záleží na lepším zákaznickém zážitku. Náš sortiment se skládá především z prémiových uzenin, sýrů a mléčných výrobků od malých farmářů a slaných dobrot jako jsou třeba škvarky, nakládaný hermelín či tlačenky. Každý den nám peče čerstvé pečivo poctivá česká pekárna. Najdete u nás ale i spoustu dalšího sortimentu jako nakládanou zeleninu, zavařované maso, paštiky, sypané čaje, řemeslné pivo a další.
Jak jste se o FESCHU dozvěděl?
Když jsem pracoval jako prodavač v podobné prodejně, seznámil jsem se s majitelem, panem Martinem Fejtkem a dal se do řeči ohledně osvětlení a vybavení a i návrhů obchodů. Sdělil jsem mu, že zamýšlím svoji vlastní prodejnu s podobným produktem, a že se mu ozvu, až to bude aktuální. Do roka jsem měl připravený první prostor. Oslovil jsem jej, zda by mě neudělal návrh a cenovou
nabídku. Pan Fejtek vše zařídil velmi rychle, cena byla dobrá, měli velmi dobré reference, a tak jsme si plácli. Designér udělal první náhled prodejny, který jsme společně doladili. Když jsme zrealizovali první prodejnu, byl jsem velmi spokojený a hlavně jsem se hodně naučil. Nevěděl jsem, co všechno obnáší vybudovat takový obchod. Ve FESCHU mi ale se vším pomohli, za což jsem velmi rád. Naše spolupráce, trvá do dnes. Děláme společně již šestou prodejnu.
Měl jste svou představu o tom, jak by měla prodejna vypadat?
Nějakou představu jsem měl, ale při tvoření návrhu prodejny se spousta věcí vyvíjela trochu jinak. Ve FESCHU dobře vědí, jak taková prodejna funguje a co vše to obnáší, na co myslet, na co nezapomínat. Do hry prostě vstupuje spousta faktorů. Dnes jsem opravdu moc rád, že jsem oslovil právě je.
Máte již 9 prodejen, je každá stejná nebo se nějak liší?
V každé prodejně děláme nějaká vylepšení. Pro naposledy otevřenou prodejnu v OC Čestlice, to platí také. Použili jsme na všechny vitríny matnou černou barvu na místo antracitu a nerezy. Trochu jsme upravili barvu stěn a myslím si, že se tato změna vyplatila. Prodejna vypadá zase o něco lépe. A co je nejdůležitější, zboží na matné černé s podporou speciálního osvětlení více vyniká. I zákazníci si ihned všimli, že je něco nového.
Po realizaci šesté prodejny už budete mít hodně zkušeností, ale přeci jen, je něco co byste udělal u desáté
jinak?
Důležitá je celková příprava! Aby vše zapadlo jak má. Naše prodejny jsou v nákupních centrech, kde vás vždy tlačí čas otevření. Pokud máte vše správně naplánované, je realizace vždy jednoduší. Připomenul bych, že je důležité prodejny projektovat tak, aby se zákazníci cítili co možná nejkomfortněji a příjemně se jim nakupovalo. Také nesmíme zapomínat na naši obsluhu, která musí mít vše správně nastavené, aby mohla poskytnout zákazníkům ten nejlepší servis.
Obligátní otázka na závěr. Jak hodnotíte spolupráci s FESCHU?
Spokojenost s celkovým servisem firmy je již několik let na výbornou. Vždy se mi snaží vyjít vstříc, i když to se mnou není pokaždé jednoduché Při dokončování prodejny, před samotným otevřením, často najdu pár věcí, které bych tam ještě chtěl mít. Zavolám do FESCHU a na 99% jsme si jist, že mi to dokáží ještě zrealizovat.
FESCHU určitě doporučuji, aby bylo i v jiných prodejnách zase o něco více spokojených zákazníků.
Děkujeme za rozhovor, přejeme spokojené vracející se zákazníky a těšíme se na další společně postavenou prodejnu.
Redakce FESCHU lighting & design s.r.o., marketing@feschu.cz
Recept na obchod, který úspěšně prodává existuje: