Search
Close this search box.

Rozhovor s majitelem nově otevřené prodejny MůjJogurt

Rozhovor s majitelem MůjJogurt, Patrikem Fuskou - o nově otevřené prodejně v pražském Karlíně

Dozvíte se víc o jeho podnikání. Proč otevírají další prodejnu. Jak to celé probíhalo a na co u nové provozovny myslet.

Patriku, nejdříve nám řekněte něco o Vaší firmě. Co to vlastně děláte a co Vás k takovému podnikání přivedlo?

Jsme firma MůjJogurt a dáváme jogurtu netradičně luxusní rozměr. Připravujeme jogurty s čerstvým ovocem, kvalitními krémy, čokoládou a dalšími přísadami, které skládáme do skleniček, aby jogurt tvořil i luxusní vizuál, který lahodí oku a následně i chuťovým buňkám. Cesta k tomuto byznysu není nijak specifická, měl jsem naspořený nějaký kapitál z jiného podnikání a lákalo mě jiné odvětví a nové zkušenosti. Zvažoval jsem různé varianty a cesta do gastronomie nakonec vyhrála, nakolik mám, asi jako každý, jídlo rád, a tak nějak v tom byla i vidina nějaké zábavy.

Proč zrovna jogurt ani sám úplně nevímNa sociálních sítích na mě vyskočilo pár obrázků různých ovocných dezertů „šejků“ ve skleničce, které si připravovali různí foodblogeři. Tak jsem si to spojil s jogurtem a od toho jsem se odpíchl. Samotný vizuál, tak jak ho nyní zákazníci znají, se ale formoval ještě poměrně dlouho po našem začátku, neboť jsme neměli žádný vzor, kterého se držet. Velkou zásluhu na tom má přítelkyně. A plány? Tak nějak stabilizovat výrobu, personál a provozní procesy v současných třech provozovnách. Už je to někdy celkem náročné a aktuálně potřebujeme nějaký cca rok, aby si vše sedlo a abych si dokázal udělat představu, kam dál a jestli se ještě nějak rozšiřovat. Aktuálně nová prodejna v plánu není.

3D vizualiace návrhů nové prodejny Můj Jogurt v Pražském Karlíně.

FESCHU MujJogurt Karlin vizualizace
FESCHU MujJogurt Karlin vizualizace 01
FESCHU MujJogurt Karlin vizualizace
Proč jste se rozhodli otevřít novou prodejnu?

U nás to bylo celkem jednoduché. Byli jsme už dlouhou dobu prakticky denně maximálně kapacitně vytíženi a nestíhali jsme uspokojovat poptávku, museli jsme krátit objednávky atp. Tak jsme potřebovali rozšířit výrobní a skladovací kapacity, nová provozovna tak byla jedinou cestou.

Měli jste svou představu o tom, co a jak by mělo vypadat?

Ano, zkušenost jsme již měli. Ikdyž je každý náš provoz trochu odlišný, už jsme prakticky měli jasno, co a jak potřebujeme postavit. Zbývalo to už „jen napasovat“ do nového konkrétního prostoru. I v souladu s legislativou atp. a k tomu potřebujete dobrého partnera.

Jak jste přistoupili k výběru partnera/dodavatele?

Jelikož nám předchozí dvě provozovny realizovala firma FESCHU, se kterou máme pozitivní zkušenost, nebylo vesměs o čem dlouze přemýšlet. Znalost našich provozů, zkušenosti, odbornost, 99% spolehlivost 🙂 a jakýsi férový a lidský přístup.

Jak dlouho trvala celá akce od prvního oslovení až po dokončení rekonstrukce?

Úplně od prvního setkání v novém prostoru do dokončení to bylo, tuším, cca 4 měsíce.

FESCHU Muj Jogurt Praha Karlin vstup
FESCHU Muj Jogurt Praha Karlin pult chladici vitrina menu nabidka

„FESCHU už jsme znali, dělali nám předchozí dvě provozovny. Vesměs nebylo o čem dlouze přemýšlet.  Znalost našich provozů, odbornost, spolehlivost a jakýsi férový a lidský přístup.“

FESCHU Muj Jogurt Praha Karlin celkovy pohled
A co rozpočet, měli jste daný strop?

Rozpočet jsme samozřejmě měli předem stanovený. Vycházelo to opět z předchozích provozoven, měli jsme poměrně dobrou představu, s jakým rozpočtem cca počítat, kolik naše potřebné vybavení stojí atp. Ale jak už to tak bývá, do původního zamýšleného rozpočtu se úplně nepodařilo napasovat. Zamýšleli jsme vše postavit do 900 000 Kč a nakonec bylo potřeba něco lehce pod 1 250 000 Kč.

Už vidíte výsledky?

Před tím jsme měli v průměru 100 nákupů za den a nyní je to 150. Věděli jsme, proč novou provozovnu chceme. Nestačili jsme vyrábět a tak jsme zvýšení obratu měli „takřka jisté“ už dopředu. A opravdu se tomu tak stalo. Dokážeme nyní vyrobit více jogurtů a uspokojit větší množství objednávek. Obrat nám narostl o desítky procent. A třeba průměrná útrata, ta je u nás poměrně stabilní. Průměrně zákazník na e-shopu zakoupí 7 jogurtů v hodnotě 1200 Kč i s dopravným. Na prodejně fyzicky zakoupí zákazník průměrně 3 jogurty, a pak tu máme velkoobchod, tam je to samozřejmě specifické podle odběratele.

FESCHU Muj Jogurt Praha Karlin posezeni
Pracujete nějak s věrnými zákazníky, aby se vraceli, utráceli více peněz?

Snažíme se, byť možnosti našeho systému jsou omezené. Na sociálních sítích se snažíme pravidelně přispívat a připomínat se naším fanouškům, kteří jsou z velké části i našimi zákazníky. A to organicky i pomocí placené reklamy. Připomeneme se například tehdy, když zákazník nenakoupí více jak měsíc. Průměrnou útratu se snažíme navýšit tak, že zákazníky motivujeme dopravou zdarma u objednávky nad 2500Kč. Často tak objedná více lidí dohromady a ušetří na dopravném.

Co třeba doporučení?

To je u nás naprosto zásadní, takové doporučení je nejlepší reklamou. A proto dbáme na retenci. Odpovídáme na všechny komentáře, a to nejen na ty, kde se zákazník na něco ptá. Hodně zákazníků nás objeví a zkusí naše jogurty právě na doporučení.

A jiné motivační aktivity či promotion?

Každé dva týdny přicházíme s novým „Speciálem“. Je to časem limitovaný jogurt a tak zákazníky motivujeme, aby objednali, dokud daný Speciál je. Obměna nabídky

je důležitá. Promo děláme jen zřídkakdy, typicky, když mámě nějaké slabší období, jako např. před Vánoci.To pak využíváme e-mail marketing, kdy např. rozešleme 10% slevový kupon platný jen pár dní. Občas také uděláme nějakou soutěž o jogurty zdarma. Úplně často ale akce dělat nechceme.

Máte nějaké doporučení, co nepodcenit, na co se dobře připravit?

U nás, asi i jako u ostatních, tradičně skřípe ta legislativní, byrokratická stránka nové provozovny. Tzn. veškerá potřebná 

FESCHU Muj Jogurt Karlin sezeni

povolení, ohlášení, měření… Pro stavební úřad, hygienu… Ne, že bychom nechtěli dodržovat normy pro náš provoz, ale komunikace s úřady je typicky táhlá a dlouhá. Ale nakonec se vždy, i přes nějaké ty nepříjemnosti, podaří vše dotáhnout do zdárného konce.

Čemu by měli majitelé, provozovatelé prodejny při jejím otevření či rekonstrukci věnovat pozornost?

Asi bych doporučil čerpat inspiraci z jiných, již hotových provozů. Ideálně podobných tomu, co je i jejich záměrem. Jaké oni mají vychytávky, co mají kde postavené, co je praktické, co méně a případně i jaký mají design. Tady nám pomohlo FESCHU, jejich

realizované projekty a know how. Samozřejmě je dobré nepodcenit práce před zahájením samotné stavby. Myslet dopředu. Zpětně se některé věci špatně mění či berou zpět. Ale ne vždy prostě vše vidíte dopředu.

Jak hodnotíte celkovou spolupráci? Známkujete jako ve škole.

Málokdy je vše bezproblémové a hladké, a tak i od nás máte 1 s drobným mínusem 🙂

Jiří, a jak vnímáte spolupráci Vy, jako zástupce FESCHU lighting & design?

Navážu na Patrikovo hodnocení jedna mínus 🙂 Za mě spolupráce na výbornou. Patrik věděl co chce, šel hned k věci. Jen sdělil své představy, co mu to má přinést, my se dali do kreslení a začali tvořit

návrhy. Zatím všechny naše společné projekty dopadly skvěle a těšíme se na další. Je to mladá, rozrůstající se firma, která má obrovský potenciál na trhu. S touto firmou je radost spolupracovat.

Co to bylo za prostor a jak jste se zadáním vypořádali?

Na poměrně malém prostoru jsme měli za úkol vybudovat provozovnu, která zohlední přání zákazníka a bude splňovat veškerou legislativu.  Ze skladových prostor postavit výrobnu s definovanou kapacitou, šatnou pro zaměstnance a do části prostoru bylo nutné vestavět chladicí box. Zbytek pak vymezit pro skladování produktů. Byl to ale čistý a bezproblémový prostor, připravený na realizaci. Vypracovali jsme návrhy, rozpočet a po schválení jsme začali s výstavbou.

Čekalo vás hodně práce?

Takový standard. S podobnými projekty máme bohaté zkušenosti, věděli jsme, co nás čeká. Vybudovat SDK příčky, položit dlažbu na podlahu, rozvod odpadu a elektroinstalace, včetně kamerového systému. Snížil se strop do výšky 280 cm, kvůli snadnému vytápění. Zvolili jsme klimatizačními splity s tepelným čerpadlem. Také jsme prostor vybavili komplet vzduchotechnikou.

Dodali jsme chladicí box, kompletní vybavení výroby: nerez stoly, chladicí stoly a klíčovou roli sehrálo návrh osvětlení a volba správných svítidel. To je koneckonců jedna z nejdůležitějších částí všech provozoven.

 

Děkuji Vám oběma za inspirující rozhovor. Ať se daří!

Redakce FESCHU lighting & design s.r.o., marketing@feschu.cz

 

Recept na obchod, který úspěšně prodává existuje:

Zaujal vás náš přístup?

FESCHU logo

Stáhněte si e-book

Desatero úspěšné prodejny

Máme pro vás 10+1 nápadů a rad na co se zaměřit při otevírání, rekonstrukci, ale i provozu vašeho současného obchodu.

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů a komunikací za účelem vyřízení vašeho požadavku. Více na: Zásady ochrany osobních údajů.